onsdag, mars 8

[HJÄRTKLAPPNING]

Ingen kan säga att jag inte försökt.

Jag gjorde det. Om och om igen.
Försökte. Springa ifrån.
Ville inte tala om.
Vem jag var.
Var jag hade varit,
kunde jag inte nämna.
Du skulle inte förstå. Tänkte jag.
Du skulle inte förlåta. Visste jag.
Somligt kommer man bara inte ifrån.
Som en dödsdom.
Hängd man hänger. Hänger du med?
Mina brott, brottades jag med.
Varje sekund och varje andetag.
Jag var dem. Brotten.
Hur bråttom jag än hade.
Kunde jag inte.
Springa fortare.

[Hjärtklappning]

Vad döljer du för mig?
frågade du.
Lita på mig. Säg mig?
trugade du.
Om du inte säger.......!
hotade du.
Tills jag gav upp. Och föll.
Som en slocknande stjärna
föll jag.
Genom ditt universum.
Genom skyddnätet,
du sa att du höll ut.
Och allt vi fann.
Nu var vi två.
Som sprang. Sida vid sida.
Med smärtan lysande i våra
små ansikten.
Utan att komma undan.

Ingen kan säga att jag inte försökt!

1 Comments:

Blogger Morgondimma said...

Du är välkommen i så fall. *L*

2:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home