tisdag, april 4

Stör jag eller Är jag gnällig nu, igen?

Efter ett antal timmar "på stan" kan jag konstatera att yrkesrollen blir alltmer flytande - in i fritiden. Idag har jag ofrivilligt tagit del av många samtal mellan kolleger som vore mer lämpade tillsammans med ett glas vin en fredagkväll hemma än på arbetsplatsen, i kunders sällskap.

Förstå mig: Det är svårt som konsument att försjunka i den ytliga tillfredställelsen kallad shopping när man tvingas höra på om han som dumpade henne (och hur), hur parkeringstiden tagit slut (och vem ska sticka och stoppa på mer pengar?), att hästen fortfarande är sjuk och att medicinen kostar upp emot 2000 kronor i veckan.

"Jag skulle vilja ha denn...." oj, du fick ett samtal på mobilen? Jag kanske ska återkomma vid ett lägligare tillfälle.

Eller?

1 Comments:

Blogger sLars said...

Alltså. Detta brer ut sig, jag har lämnat affärer eftersom expediten språkade med en väninnna. Om en karlslok... inresseklubben antecknade inte. Inte alls. Företaget och företagen har ett bekymmer i framtiden. Det är en sak som är säker, för vi kunder GÅR. Vi vandrar vidare, inte till någon annan butik, för där möts vi kanske av karlsloken och hans vän som samtalar om tjejjen de träffade i helgen. Usch och fy för service, folkvett och hut, hyfs och hållning. I någon mening.

10:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home