onsdag, augusti 23

bland tusentals

det hade sällan känts så nödvändigt att formulera sig.
Jag visste att det var tid.
Tid hade jag dessutom haft gott om. Om man ska vara ärlig (och det bör man).
Så nu till Ordet med stor O.........
vilket var det nu igen?
Jag frågade mig själv och slängde ut frågan i det stora blå.
HALLÅ, svara mig,

att jag kan igen,
vågar igen,
kan tillåta mig igen - att ta plats.
Min plats bland orden, ni vet.
Det fick väl bli ett enkelt då,
ett från maggropen,
ett nära,
för dig,
för att jag behöver
och önskar för dig;
LEV.

Känner du?

8 Comments:

Blogger eff said...

Välkommen tillbaka. Du har varit saknad.

12:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Ordet var Äntligen. Som den där sparken i rätt riktning. Min önskan, mitt mål och min medvetna väntan behåller jag dock. Äntligen är du tillbaka.

/M:et

1:38 fm  
Blogger PatrikP said...

Välkommen tillbaka!
Dina ord är efterlängtade.

5:58 em  
Blogger Helena von Hofsten said...

Visst vågar du, visst kan du! Vi läser, lyssnar och hör oss själva...

Skönt att du är tillbaka!

7:02 em  
Anonymous Anonym said...

Äntligen kan dagens gyllene ljus silas genom dina ord.

Välkommen tillbaka!

1:55 em  
Blogger Stefan said...

ahh...nu känner jag ett lugn igen
nu känner jag att orden har en beskyddare
nu känner jag att du är tillbaka igen

du har varit saknad ;)

5:55 em  
Blogger Qi said...

Jag hittade din sida när du var borta, har väntat att du skulle komma tillbaka och ge ännu mer. Nu gör du det. Kommer att följa dig.

8:57 em  
Blogger Qi said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home